Thursday, September 19, 2024
  • time : 13:28
  • Date : Tue Sep 17, 2024
  • item visited : 14
  • news code : 215864
با حضور رییس مرکز تحقیقات بلوچستان
تشكیل جلسه برنامه‌ریزی كشت‌های پاییزه
جلسه ای جهت برنامه‌ریزی کشت‌های پاییزه و آماده سازی اراضی تحقیقاتی پژوهشی در مرکز تحقیقات بلوچستان با حضور رییس مرکز در سالن اجتماعات ستاد مرکز گرفته شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان، جلسه ای با حضور رییس مرکز، رییس اداره امور مالی، رییس امور اداری، کارپرداز، رییس ایستگاه بمپور، کارشناسان کشت های پاییزه و معاونان مرکز در سالن اجتماعات برگزار شد. این جلسه با هدف برنامه‌ریزی کشت‌های پاییزه و آماده سازی اراضی تحقیقاتی پژوهشی در مرکز تحقیقات بلوچستان برگزار شد.

در ابتدا خالد میری رییس مرکز، هدف از تشکیل جلسه را برنامه ریزی کشت های پاییزه عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشتر کشت‌ها در پاییز صورت می‌گیرد، لازم است تا زمان انجام کشت ها که اکثرا در آبان ماه صورت می گیرد، پیش بینی لازم انجام شود. ماشین آلات و ادوات کشاورزی، آماده سازی شده و اگر چنانچه نیاز به تعمیر و تهیه قطعات هست در اسرع وقت برنامه ریزی شود و یا اگر چنانچه به تجهیزات و ادوات جدیدی نیاز هست آنها خریداری شوند تا کشت ها در وقت تعیین شده اتفاق افتاده و به تاخیر نیافتد.

رئیس مرکز در ادامه با توجه به نیاز و تقاضای بهره برداران استان به بذرهای اصلاح شده، تاکید کرد: با توجه به هسته های بذری که در اختیار محققان این مرکز قرار دارد سعی بر آن است بتوانیم بذرهای مورد نیاز استان را تامین کنیم و برای این امر لازم است علاوه بر حذف کشت های نامتراکم و غیر اقتصادی، نیازهای کودی و سموم مزارع و باغات و انجام آزمایشات لازم توسط محققین و کارشناسان بخش گیاهپزشکی و خاک و آب انجام شود.

میری در بخش دیگری از سخنان خود به بهره وری آب و خاک اشاره کرد و افزود: از امروز کار لایروبی و ترمیم کانال‌های آبیاری را شروع کنید تا بتوان حداکثر بهره وری و حداقل تلفات آب را داشت. میری با توجه به توان علمی محققین مرکز و وجود آزمایشگاه های گیاهپزشکی و خاک و آب تصریح کرد: شعار افزایش تولید در سرلوحه کار باید قرار بگیرد و در این خصوص برای تحقق آن و افزایش عملکرد در واحد سطح، از توان علمی و دانش به روز محققین و کارشناسان استفاده کرد و ما بعنوان همیار در کنار کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و بهره برداران باشیم.

سپس اعضای جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند و در پایان جلسه مصوباتی به تایید اعضای جلسه رسید.

f444565b-9776-4690-9c40-37c925156869.jpg

Average :  5.00 |  Submitted :  1

Tags